۱۳۹۱ آذر ۱۶, پنجشنبه

یمن، یکی از بزرگترین کشتارگاه های اسلامی در جهان

مردم ابیان در یمن، در خطر به قتل رسیدن توسط گروه انصار شریعة هستند. تصاویر وحشتناکی که از اعدام های عربی در این کشور تهیه شده اند حاکی از خشونتی توحش بارند.

مردی که یکی از دستانش را از دست داده می گوید: شب خوابیده بودم. نیمه شب از خواب پریدم و دیدم دستم از مچ قطع شده است!‌
سر بریده شده زن دیگری به خاطر مخالفت با قوانین اسلامی یمن به اعدام محکوم شده، در دست انصار شریعة است و با افتخار به نمایش در آمده!
هفته گذشته مردی که از نظر انصار شریعة فرایض اسلامی خود را به جا نمی آورده است، از یکی از مجسمه های میدانی در شهر دار زده شده و همچنان بر بالای آن مجسمه است و به لذتی برای تماشای حامیان اسلام تبدیل شده است.

در چند روز گذشته مرد دیگری توسط این گروه در یکی از میادین شهر به شکل وحشتناکی اعدام شد. چهره این مرد پیش از اعدام به خوبی نشان می داد که کاملا برای سر زده شده آماده است و می داند که هیچ راه گریزی از این توحش اسلامی وجود ندارد.

فعالین حقوق بشر یمنی که در کشورهای دیگر سکونت دارند خواهان به پایان رسیدن حاکمیت اسلام و نابودی فرهنگ اسلامی در یمن هستند و از سازمان های بین المللی مربوطه درخواست یاری رسانی می کنند.


در هر کشوری قانون، بر اساس هنجارهای اجتماعی شکل می گیرد.
اگر در جامعه ای قانون شکنی صورت بگیرد، حکومت ها برای مانع شدن از این کار، از ساختارهای تشکیلاتی خود استفاده می کنند.

روش های ایستادگی در برابر نقض قوانین گسترش روش بهتر رعایت کردن قوانین در همه جوامع یکسان نیست.
برای مثال در کشورهای اسلامی با استفاده از قوانین اسلامی مجرمان به مجازاتی چون اعدام هم محکوم می شوند. مجازاتی که در جوامع پیشرفته از آن به عنوان نقض حقوق بشر یاد می شود.

چطور می توان انجام ندادن فرایض شرعی را که به شخص مربوط می شود هنجار اجتماعی نامیده و آن را خطر بزرگی برای حکومت تلقی کرده و حکم اعدام را برایش قطعی کرد؟

چرا باید از قوانین اسلامی برای مردمی که در میان آن ها بی دین، مسیحی، یهودی، بهایی و حامیان دیگر ادیان نیز به زندگی مشغولند؛ به طور قطع تاییده کرده و هر مخالفی را به اعدام محکوم کرد؟
آن هم اعدام در ملا عام. روشی که نه تنها سودی در تنبیه و یا تذکر به دیگران و یا شاهدان اعدام ندارد؛ بلکه از نظر روانی آن جامعه را به شدت و به مرور تخریب می کند.

با حمایت از لغو مجازات اعدام در سراسر جهان، آرامش و بهروزی را برای جامعه انسانی به ارمغان بیاوریم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر