۱۳۹۳ آبان ۲۸, چهارشنبه

امام حسن با 300 زن ازدواج نمود که همه ی این زن ها در پشت جنازه او باپای برهنه حاضر شدند!!!(بنازم این کمرو)!!!!


مقداري از فضائل امام حسن مجتبي امام دوم شيعيان
1: شیخ کلینی از حمید بن زیاد از حسن بن محمد بن سماعه از محمد بن زیاد بن عیسی از عبدالله سنان از امام صادق علیه السلام نقل می کند کههمانا امیر المومنین علیه السلام بر رویمنبر فرمودند : زنی را به نکاح حسن در نیاورید ، که همانا او مردی ست بسیار طلاق دهنده ، در این هنگاممردی ازقبیله هَمدان بپا خاست و گفت : به خدا قسم به نکاح او در می آوریم زیرا او فرزند رسول خدا صلّ الله علیه و آله وسلم و فرزند امیر المومنین علیه السلام است ، اگر خواست نزد خودش نگه دارد و اگر خواست طلاق بدهد.
2 : شیخ کلینی از گروهی از اصحاب ازاحمد بن محمد از محمد بن اسماعیلبن بزیع از جعفر بن بشیر از یحیی بن أبی العلاء از امام صادق علیه السلامنقل می کند که : همانا حسن بن علی علیه السلام پنجاه زن طلاق داد و علی علیه السلام در کوفه فرمود: ای اهالی کوفه ،دختران خود را به نکاح حسن درنیاورید
– ذهبی از واقدی از حاتم بن اسماعیل از جعفربن محمد از پدرش از امیرالمؤمنین علیه السلام نقل می کند که فرمود :
ای اهالی کوفه ! دخترانتان را به نکاححسن درنیاورید زیرا او مردی ست کثیرالطلاق و من می ترسم که بین قبائل و طوائف دشمنی ایجاد کند.
– ذهبی از واقدی از عبدالله بن جعفراز عبدالله حسن نقل می کند : حسن علیه السلام کثیرالنکاح بوده است.
5 – ذهبی و ابن ابی الحدید از ابوالحسنمدائنی نقل می کند که : حسنهفتاد زن را طلاق داد.
صفدی از ابن سیرین نیز نقل نموده که: حسن هفتاد زن را طلاق دادند.
– ابن شهر آشوب روایت می کند کهحسن بن علی علیه السلام از عبدالرحمنبن حارث دخترش را خواستگاری نمود و عبدالرحمن به دلیل مطلاق بودن امام از این کار إبا کرد.
– ابن شهر آشوب از محمد بن علی بن عطیه مکی در قوت القلوب نقل میکند که : حسن بن علی علیه السلام با250 زن و بنا بر قولی با 300 زن ازدواج نمود ، که بنا بر نقل ابو عبدالله المحدث در رامش افزای :همه ی این زن ها در پشت جنازه او باپای برهنه حاضر شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر