۱۳۹۲ تیر ۶, پنجشنبه

گزارشی از ضرب وشتم وحشیانه زندانیان /اعدامهای مخفیانه/مرگ فجیع زندانیان /انتقال ناگهانی زندانیان به مکانهای نامعلوم وزندانهای دیگر

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »یورش وحشیانه گارد ویژه زندان به فرماندهی بهرام ک...شتکار رئیس دژخیم اطلاعات زندان به زندانیان بی دفاع در روز نیمه شعبان که رژیم ولی فقیه آن را روز جشن می نامد.

روز دوشنبه ۳ تیرماه کارگزار زندان مرکزی بندرعباس علاوه بربستن هواخوری بندها وقطع تلفنهای زندان و محروم کردن زندانیان از تماس تلفنی با خانواده های خود ،حدود ساعت ۱۸:۳۰ رئیس دژخیم اطلاعات زندان مرکزی بندرعباس بهرام کشتکار همراه با ۵۰ نفر از گارد ویژه زندان به بند ۱ حمله ور شدند و تمام ۱۵ سلول این بند را به طرز وحشیانه ای بهم ریختند و زندانیان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

بهرام کشتکار رئیس حفاظت اطلاعات زندان که خود وارد کننده موادمخدر به بندهای مختلف زندان است و ازاین کار مبالغ هنگفتی پول از زندانیان به جیب می زند هر از چند گاهی به طرزی وحشیانه به بندهای زندان به قصد کشف مواد مخدر یورش می برد و علاوه بر اینکه وسایل زندانیان را تخریب کرده و یا می رباید و زندانیان بی دفاع را مورد ضرب و شتم قرار می دهد .

وی این کار را از طریق عوامل مافیایی خود که از عوامل سرکوب زندانیان هستند انجام می دهد چرا که هرگز مواد مخدر باندهای مافیایی زندان لو نمی رود و مواد مخدری از انها کشف نمی شود ؟ این در حالیست که خودشان هم مصرف کننده و هم فروشنده مواد هستند و همیشه مقدار قابل توجهی مواد مخدر همراه دارند.

زندانی سیاسی ارژنگ داودی تنها زندانی سیاسی محبوس در بند ۱ زندان مرکزی بندرعباس می باشد.

همچنین دو زندانی بی دفاع در زندان مرکزی بندر عباس به دلیل عدم درمان و در حالی که ساعتها زجر می کشیدند جان سپردند.

روز شنبه اول تیر ماه، دو زندانی که مدتها از عوارض بیماری که در زندان به آن دچار شده بودند رنج می بردند و در حالی که ساعتها درد و زجر می کشیدند در مقابل چشمان همبندیانشان جان سپردند و علیرغم در گذشت آنها ، جسدشان ساعتها در بند باقی مانده بود و به سردخانه و یا بهداری زندان منتقل نمی شد.

به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، زندانی عباس سرد علیزاده از بند ۸ زندان مرکزی زاهدان از شب قبل از فوت تا صبح روز بعد در حمام این بند از درد به خود می پیچید و ناله سر می داد و در خواست خودش و سایر همبدیانش برای انتقال به بهداری زندان و درمان او بدون پاسخ ماند تا در نهایت بامداد روز شنبه در حمام بند جان سپرد. جسد این زندانی ساعتها در بند به حال خود رها شده بود و حتی جسد او به سردخانه یا مکان دیگری منتقل نشد.

زندانی دیگری به نام حسن یوسفی از ناحیه شکم ، کلیه و معده دردهای شدیدی داشت ولی از انتقال او به بهداری و درمان وی خوداری کردند تا اینکه بعد از مدتی در سلولش جان سپرد.
زندانی سیاسی محکوم به اعدام در شرایط حاد جسمی و محروم از درمان
چهارشنبه ، 5 تیر 1392 ، 08:49 | نوشته شده توسط فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ایران | چاپ | فرستادن به ایمیل

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» زندانی سیاسی حبیب ریگی شورکی در وضعیت حاد جسمی است اما بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان وی هستند.

زندانی سیاسی حبیب ریگی شورکی از هموطنان بلوچ می باشد او از برج ۱۲ تا به حال از ناراحتی حاد کلیه و کبد رنج می برد.کلیه وی دچار عفونت و خونریزی شده است.او از دردهای شدید ، تب و لرز، سرگیجه و تاری چشمانش رنج می برد.

زندانی سیاسی حبیب ریگی بارها به بهداری زندان مراجعه نموده است اما بهداری زندان به وی و مسئولین زندان گفته است که آنها قادر به درمان وی در بهداری زندان نیستند و می بایست به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان منتقل شود تا تحت درمان قرار گیرد ولی بازجویان وزارت اطلاعات و دادستان زاهدان محمد مرزیه مانع انتقال وی به بیمارستانهای خارج زندان و درمان وی هستند.

اعدام مخفيانه 7 زنداني در خرم آباد
به قرار اطلاع رژيم ضدبشري آخوندي طي هفته هاي اخير و بطور خاص در هفته آخر خرداد ماه اقدام به اعدام تعدادي از زندانيان محكوم به اعدام در شهرهاي مختلف نموده است. از جمله در زندان مركزي خرم آباد نيز 7 زنداني در آخرين روزهاي خرداد به دار آويخته شده اند سه نفر از اعدام شدگان از هموطنان عرب زبان و چهار نفرد ديگر اهل خرم آباد بوده اند.اسامي هيچكدام از اين اعدام شدگان در رسانه هاي رژيم منعكس نگرديده است.
اعدام مخفيانه 4 زنداني در اهواز
در اواسط خرداد چهار زنداني در زندان كارون اهواز بدار آويخته شده اند. رژيم اسامي اين اعدام شدگان را اعلام نكرده است. اين زندانيان از شهرستان بهبهان به اهواز آورده شده بودند.
اعدام مخفيانه 5 زنداني در زندان وكيل آباد مشهد
پنج زنداني محكوم به اعدام در زندان وكيل آباد مشهد بطور مخفيانه در اواخر هفته سوم خرداد اعدام گرديده اند. اسامي و خبر اجراي حكم اعدام اين 5 تن در رسانه هاي رژيم منعكس نگرديده است .

تحت فشار گذاشتن زندانيان بدليل اطلاع رساني از وضعيت آنان

تعدادي از محكومين به اعدام و همچنين محبوسين در زندان كارون اهواز را اداره حفاظت اطلاعات زندان تحت بازجويي و فشار قرار داده و از آنان سؤال كرده كه چه كساني اسامي شما را به سايت و رسانه هاي حقوق بشري ميدهد.

رامین ایدلخانی شهروند بهایی ساکن پارس آباد استان اردبیل که در حال تحمل حبس یک ساله خود بود به زندان مشکین شهر منتقل شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این شهروند بهایی که در حال گذراندن محکومیت یک ساله در زندان شهر پارس آباد بود ۲۷ روز پیش بدون اطلاع قبلی و ارائه حکم به زندان شهرستان مشکین شهر که با محل سکونت نامبرده و خانواده اش بیش از دو ساعت و نیم فاصله زمانی است منتقل کرده اند.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر