۱۳۹۲ شهریور ۱۴, پنجشنبه

شکاف در قدرت اهریمنی جمهوری اسلامی ایران بر سر بحران سوریه !


رادیو فرانسه : رهبر آدمکش جمهوری اسلامی ایران،خامنه ای، امروز در دیدار با نمایندگان طویله مجلس خبرگان رهبری به کارگیری سلاح شیمیایی توسط بشار اسد را اتهام بی اساس توصیف کرد و گفت... که آمریکا و غرب می خواهند به این بهانه به سوریه حمله کنند.

سید علی گدا رهبر جمهوری اسلامی ایران در جای دیگری از سخنانش ادعا کرد که آمریکا و متحدانش در مورد سوریه اشتباه می کنند و قطعاً همانند تجارب عراق و افغانستان با نتایج منفی حمله نظامی شان به سوریه روبرو خواهند شد.

در اظهاراتی جداگانه سردار جنایتکار قاسم سلیمانی فرماندۀ سپاه قدس سپاه پاسداران ایران گفته است که جمهوری اسلامی ایران تا انتها از رژیم بشار اسد ولو در مقابل ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا خواهد ایستاد. این سردار جانی در ادامه افزوده است که هدف آمریکا از حمله به سوریه نه حمایت از حقوق بشر بلکه از میان بردن "جبهۀ مقاومت" علیه اسرائیل است و اینکه حکومت تهران برای حفاظت از این جبهه که مرکب است از رژیم های تهران و دمشق و حزب الله لبنان تا انتها در کنار رژیم بشار اسد می ایستد.

پیش از این سردار سلیمانی حضور نیروهای قدس در سوریه را پذیرفته بود و جراید غربی شمار نظامیان ایران در سوریه را پنج هزار تن اعلام کرده بودند. برغم سخنان سردار سلیمانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی، حسین دهقان، تلویحاً مداخلۀ نظامی ایران در سوریه برای پشتیبانی از رژیم بشار اسد در مقابل حملۀ خارجی و نیز ارسال سلاح از سوی تهران برای رژیم سوریه را تکذیب کرد و گفت که حکومت سوریه نیازی به سلاح های ایران ندارد، زیرا، رژیم دمشق از سامانۀ دفاع ضدهوایی برخوردار است.

فرماندۀ سپاه قدس نیز همانند رهبر جمهوری اسلامی ایران به کارگیری سلاح شیمیایی از سوی رژیم بشار اسد را اتهام بی اساس و بهانه ای برای سرنگون کردن رژیم سوریه توصیف نمود. دیروز حسن روحانی رییس جمهوری ایران در مجلس خبرگان گفت که این کشور در تلاش است از حملۀ نظامی به سوریه جلوگیری کند، زیرا، چنین حمله ای، به گفتۀ او، به زیان منطقه و حتا دوستان دولت آمریکاست. در حالی که رییس جمهوری ایران دیروز در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد که در صورت حملۀ نظامی به رژیم دمشق، حکومت تهران تنها به ارسال کمک های دارویی و غذایی به سوریه بسنده خواهد کرد، امروز سردار سلیمانی فرماندۀ سپاه قدس در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری صریحاً اعلام کرد که حکومت اسلامی در کنار رژیم بشار اسد در مقابل حملۀ نظامی بین المللی می ایستد.

هر چند رهبر جمهوری اسلامی ایران و سردار سلیمانی به کارگیری سلاح شیمیایی توسط بشار اسد را اتهام و بهانه برای حمله به رژیم بشار اسد توصیف نمودند، اما، در سخنانی منسوب به علی اکبر هاشمی رفسنجانی که البته از سوی شخص وی تاکنون تکذیب نشده رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام رژیم بشار اسد را مسبب حملۀ شیمیایی به مردم غیرنظامی سوریه معرفی کرده است. این سخنان که با انتقادات شدید محافل و جناح های تندروی حکومت اسلامی ایران روبرو شد در هر حال حکایت از شکافی دارد که بحران سوریه در عالیترین مراجع قدرت ایران به وجود آورده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر