۱۳۹۲ شهریور ۱۶, شنبه

حمله خونین نیروهای امنیتی به هزاره های شیعه افغانستان تحت امر سپاه جنایتکار قدس

حمله خونین نیروهای امنیتی از هزاره های شیعه افغانستان تحت امر سپاه جنایتکار قدس به معترضان افغانستانی در مقابل کنسولگری فاشیسم حزب الله ایران در هرات
صبح امروز در جریان اعتراضات مردم افغانستان در مقابل کنسولگری ایران در هرات دست کم 3 معتر...ض در شلیک نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند و چندین نفر زخمی شدند . معترضان خواهان باز گرداندن پولی بودند که مسئولان کنسولگری ایران برای صدور ویزای کار از آنها گرفته و حالا به گفته معترضان نه ویزا و نه پول را پس نمی دهند .

صبح امروز صدها معترض افغانستانی برای سومین بار در یکسال گذشته در مقابل دفتر کنسولگری ایران در هرات تجمع کردند .

معترضان می گویند که بیش از سیصد یورو به خاطر تضمین ویزای کار در ایران به مسوولان کنسولگری این کشور در هرات داده اند، ولی در چند ماه گذشته نتوانسته اند پول شان را پس بگیرند.

خبرگزاریهای دولتی ایران نوشته اند در پی تیراندازی نیروهای امنیتی افغانستان 3 معترض جان خود را از دست داده و چندین تن دیگر زخمی شده اند .

عبدالرئوف احمدی سخنگوی پلیس هرات تعداد معترضان را حدود 500 نفر اعلام کرده است .

اکنون ساختمان کنسولگری ایران در هرات، در محاصره کامل پلیس قرار دارد .

پناهندگان افغان در ایران که جمعیتشان بر اساس آمارهای تخمینی به بیش از یک میلیون نفر می رسد در شرایط بسیار سختی زندگی می کنند .

بسیاری از کودکان افغانستانی از حق تحصیل در ایران محرومند و حتی شهروندان افغان در قوانینی نانوشته عملا نمی توانند در مراکز قضایی جمهوری اسلامی علیه شهروندان ایرانی شکایت کنند .

گزارشها و تصاویری که اکنون در اینترنت موجود است نشان می دهد که شهروندان افغانی که حکومت ایران پناهندگی آنها را نپذیرفته است در جریان بازگشت به کشورشان توسط مأموران حکومتی مورد آزار و تحقیر قرار می گیرند.

بیشتر پناهجویان افغانی که در ایران به کارگری مشغولند با حقوقی معادل نیم و یا یک سوم حقوق کارگران ایرانی کار می کنند.

جمهوری اسلامی همچنین متهم به دخالت در امور داخلی افغانستان است اما دولت حامد کرزای روابط دوستانه ای با حکومت ایران دارد.

 
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر