۱۳۹۲ مرداد ۲۷, یکشنبه

هفتاد و پنج روز بی‌ خبری نگران کننده از آرش صادقی‌

حسین رونقی ملکی‌ و ابوالفضل عابدینی در حالی‌ وارد نهمین و بیست و دومین روز اعتصاب غذای خود شدند که ۷۵ روز از بی‌ خبری از وضعیت سلامتی آرش صادقی‌ می‌‌...گذارد.

آرش صادقی‌، فعال دانشجویی که از روز ۱۱ خرداد در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده بود، همچنان در بی‌ خبری مطلق به سر می‌‌برد و هیچ اطلاعی از وضعیت سلامتی او در دست نیست.

آرش صادقی، از فعالین دانشجویی جنبش سبز، سه بار در تاریخ‌های ۱۸ تیر ۸۸، ۶ دیلاه ۸۸ و ۲۵ دیلاه نود مورد بازداشت نیروهای امنیتی قرار گرفته بود، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیر عباسی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری به اتهام «تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه نظام» محکوم شده است، پیش‌تر اخباری مبنی بر وخامت شدید حال ایشان در زندان منتشر شده بود.

حسین رونقی ملکی‌ نیز با وجود شرایط وخیم جسمی‌ در حالی‌ وارد نهمین روز اعتصاب غذا شده که هنوز هیچ گونه پاسخ و یا توجهی‌ از سوی مسئولین صورت نگرفته است.

این وبلاگ نویس محبوس در زندان اوین که از روز جمعه ۱۸ مرداد دست به اعتصاب غذا زده، کماکان در وضعیت وخیم جسمی‌ به سر می‌‌برد و با این وجود هیچ گونه رسیدگی از سوی مقامات قضایی و مسئولین زندان انجام نپذیرفته است.

حسین رونقی ملکی‌ از کمکاری کلیه، التهاب مثانه، پرستات، سنگ کیسه صفری و زخم معده رنج می‌‌برد، در اعتراض به عدم رسیدگی مسئولین و فشار به سایر زندانیان دست به اعتصاب غذا زده است، مادر این وبلاگ نویس پیش‌تر در گفتگو با کلمه اعلام کرده بود در صورت عدم رسیدگی مسئولین در همراهی با پسرش در مقابل دادستانی دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

زلیخا موسوی مادر حسین رونقی ملکی‌ پیش از این هم در همراهی با اعتصاب فرزندش به مدت دو هفته دست به اعتصاب غذا زده بود.

حسین رونقی ملکی‌ در تاریخ ۲۲ آذر ۸۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرباسی و به اتهام «عضویت در ایران پروکسی»، «توهین به رهبری» و «توهین به ریاست جمهوری» به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است، پیش از این بار‌ها خبر وخامت حال آقای رونقی از سوی منابع خبری مختلف منتشر شده است.

این در حالی‌ است که ابوالفضل عابدینی، زندانی سیاسی محبوس در زندان کارون اهواز نیز وارد بیست و دومین روز اعتصاب غذای خود شده است. عابدینی از روز ۵ مرداد و در پی‌ انتقال ناگهانی از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان کار اهواز دست به اعتصاب غذا زده و هم اکنون دچار کاهش شدید وزن شده است.

ابوالفضل عابدینی در اسفند ۸۸ بازداشت و به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد، که با احتساب حکم ۱ سال حبس تعزیری پیشین در مجموعه ناچار به تحمل ۱۲ سال حبس تعزیری است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر