۱۳۹۲ مهر ۱۱, پنجشنبه

افشای دریافت ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی رسایی و زاکانی از وزارت ارشاد دولت احمدی نژاد:


جرس: بر اساس گزارش ها، در دولت احمدی نژاد، حمید رسایی و علیرضا زاکانی مبالغ کلانی را در پوشش کمک های وزارت ارشاد به نشریات دریافت کرده اند.



به گزارش سحام، یکی از معاونین وزارت ارشاد با بیان این مطلب توضیح داد که حمید رسایی، نماینده اصولگرای مجلس و مدیرمسئول نشریه ۹ دی، مبلغ یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان و نیز علیرضا زاکانی، که وی نیز از نمایندگان حال حاضر مجلس است، مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان بابت هفته نامه پنجره دریافت نموده اند.



سه هفته پیش بود که کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس در روزهای رای گیری کابینه حسن روحانی در مصاحبه ای خطاب به رسایی گفته بود: "برادر عزیز اگر ما نجابت میکنیم و از روزنامه رنگی ۸ صفحه ای تو حرف نمیزنیم و از پولهایی که به روزنامه تو کمک می شود حرف نمی زنیم. اگر بخواهیم مانند تو صحبت کنیم ادبیاتش را بلدیم."



در جریان رای اعتماد به وزاری دولت روحانی، رسایی در نطقی اظهاراتی را در خصوص برخی نمایندگان حامی روحانی ایراد کرده بود. این اظهارات رسایی با واکنش تند نماینده شاهرود روبرو شده بود.



کمک به نشریات این دو چهره تندرو و امنیتی مجلس در حالیست که بسیاری از نشریات اصلاح طلب و حتی میانه رو از دریافت مبالغی بسیار اندک محرومند. به گواه مدیران نشریات اصلاحطلب، کمک های این وزارتخانه، موردی و از ۳۰ میلیون تومان تجاوز نمی کرده است.



این عدم توازن در کمک دولت احمدی نژاد به این دو نشریه در مقایسه با نشریات اصلاح طلب و مستقل در حالی است که ۹ دی و هفته نامه پنجره، از تیراژ محدودی برخوردارند.

نکته قابل ذکر دیگر حضور فریدالدین حداد عادل، فرزند غلامعلی حداد عادل؛ به عنوان جانشین مدیرمسئول، در نشریه پنجره است.



شاید بی دلیل نیست که جریان تمامیت خواه، اینگونه از حضور تیم معتدلی همچون حسن روحانی در دستگاه های اجرایی برآشفته و نگران شده است.



طی دوران مدیریت احمدی نژاد در پست ریاست جمهوری، رقم های کلانی تحت پوشش کمک های مادی و معنوی به مراکز حقوقی تحت مدیریت چهره های خاص سیاسی اعطا شده بود.


پس از روی کار آمدن دولت روحانی، تیم وی تلاش گسترده ای را برای بازپس گیری مبالغ کلان داده شده به افراد و چهره های خاص سیاسی آغاز نموده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر