۱۳۹۲ مهر ۱۸, پنجشنبه

اسلام خوب است اما برای بقیه!!! (علی شریعتی به همراه همسر و خانواده )



این از مسوبین اصلی انقلاب ۵۷
یکی از عمده آدمایی که سر روشن فکری اون زمونو با اسلام شکلات پیچ کلاه گذشت

۲ نظر:

  1. امروز هم هنوز از پس سالهای بلند و تیره کج فهمی ها و سو برداشت ها، صدای شریعتی در گوش این قرن بی ایمان طنین انداز است. دوست عزیز آیا در مرام شما که به گمانم مدعای روشن اندیشی و دوری از دگم بودن و تعصب را نیز یدک میکشد اینکه کاسه تجسس به دست بگیرید و تصویر همسر و دختران دکتر را تنها به جرم اینکه حجاب ندارند! (که گویا در قاموس شما جرمی هم نیست) به معرض نمایش بگذارید و از آنجا نتیجه بگیرید که بله! چون همسر ایشان حجاب ندارد و چون ایشان همچون آخوند مذهب های متعصب تاریخ گذشته، به زور چادر سر ناموس خودش نکرده! پس این مرتیکه بی ایمان بی دین خدانشناس! فقط دین را برای مردم می خواسته!! بنده اطمینان دارم شما به هیچ وجه آشنایی حداقلی با اندیشه دکتر ندارید و از چارچوب و کلیت عقاید ایشان بی اطلاعید و این درد کهنه ای شده است در ملت بلازده ما که نمی خواهم به آن بپردازم.
    دوست عزیز! دهه 50 نیز همین عکسی را که شما اینجا نصب فرموده اید متولیان اسلام سنتی و آخوندی (که امروز شما ایشان را و دشمن اصلی اشان یعنی علی شریعتی را به یکباره از دم تیغ انصاف خود می گذرانید و یکی می کنید!) چاپ کردند و همین حرف شما را زدند که این مرتیکه فلان فلان شده زن خودش حجاب ندارد و کراوات میزند و تیغش را از ته می تراشد و برای ملتی ادعای اسلام و مذهب میکند.
    دوست عزیز درد شما و آن جماعت آخوند مذهب دیروز و به طور کلی ملت بلازده ما درد مشترکی است، ما میراث دار 14 قرن خرافات و استثمار و استحمار به نام مذهب بوده ایم و این بلای دیرپا آنچنان چشم های بینای شما را کور کرده که هر که را که دم از مذهب که بخش جدایی ناپذیر هویت ملی ماست میزند به یک چوب میرانید و این عوام زدگی وحشتناک مجال هرگونه قضاوت عالمانه و با دقت و بی تعصب و کوراندیشی را از شما گرفته است و نتیجه اش این میشود که حتی به اصول اولیه انسانی نیز پایبندی خود را از دست میدهید و تمام عقیده ها و عقده ها و حرف ها و اندیشه ها و ایدئولوژی های یک متفکر اندیشمند را در عکس بی روسری زن و دخترش خلاصه میکنید و پرونده را ختم می کنید با این نتیجه گیری که اولا این بابا خودش بی دین بوده (لابد به دلیل همان که به ضرب چماق روبنده سر زنش نکرده!) که نتیجه نشناختن شریعتی است و ثانیا هر چه امروز سر ما آمده از گور این بنده خدا بلند میشود (لابد چون کسانی که امروز بر ما حکم می رانند هم صحبت از اسلام میکنند!!) که نتیجه نشناختن تاریخ است. اما سخن آخر اینکه گوش ها و چشم های بسته خودتان را بگشایید و ببینید که هر چه بر ما رفته است از همین سطحی بینی ها و ناآگاهی ها و زود قضاوت کردن ها و عوام زدگی ها و شورهای بی شعور رفته است و اگر به دنبال گناهکاری برای سرنوشت امروز ما هستید دوباره قدری با انصاف تر به خود برگردید دوست عزیز و فکر کنید که آیا حق یک متفکر و یک اندیشمند نیست که اندیشه اش نقد شود و به محاکمه کشیده شود، نه چادر و روسری زن و بچه اش؟

    پاسخحذف
  2. علی شریعتی هم یه پدر سوخته پدر سگ مثل بقیه آخوندا !

    پاسخحذف