۱۳۹۲ آبان ۲۰, دوشنبه

عدالت در جمهوری اسلامی؛ شاهد به جای قاتل بازداشت میشود: بازداشت دکتر حیدرپور پزشک شاهد ضرب و جرح ستار بهشتی


دکتر رضا حیدرپور، پزشک زندان اوین به دلیل شهادت در خصوص آثار ضرب و جرح در پیکر وبلاگ نویس جان باخته، ستار بهشتی؛ بازداشت و به بند ۲۰۹ اوین منتقل شد.

بنا بر اطلاع” کمپین صلح فعالان در تبعید”، دوشنبه ١٣ آبان سال جاری، دکتر رضا حیدرپور به شماره نظام پزشکی١١٠۶۵٩ ، پزشک زندان اوین به دلیل شهادت و نوشتن گزارش آثار ضرب و شتم ستار بهشتی در پرونده وی، بعد از ظهر همان روز به هنگام خروج از زندان توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده است.

طبق گزارش منابع این این کمپین، دکتر حیدرپور به ۲۰۹ منتقل شده و تا به امروز از وضعیت وی اطلاعی در دسترس نیست.

در همین رابطه، کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران روز چهارشنبه، ۱۵ آبان، مصاحبه‌ای از “یک منبع آگاه به پرونده ستار بهشتی” منتشر کرد که در آن گفته می‌شود یک سال پس از مرگ این وبلاگ‌نویس، خانواده او مطلع شده‌اند در “یک گزارش پزشکی قانونی، خونریزی ریه، کبد، کلیه و مخچه در زمان بازداشت” آقای بهشتی مطرح شده است.

پیشتر و در اتفاقی مشابه رامین پوراندرجانی پزشک بازداشتگاه کهریزک که شاهد برخی از رخدادهای درون این زندان پس از وقایع انتخابات سال ۸۸بوده، به طرز مشکوکی درگذشت.

بعدها عباس جعفری دولت‌آبادی مسمومیت دارویی را علت مرگ این پزشک اعلام کرد و گفت قرص‌هایی در غذای آقای پوراندرجانی کشف شده که تا این لحظه نشان می‌دهد مرگ، ناشی از مسمومیت دارویی بوده است. دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت، کارگر رستورانی که غذای دکتر پوراندرجانی را آورده شناسایی شده و بازپرس از وی تحقیق کرده است، اما وی هم اکنون در بازداشت به سرنمی‌برد!

چند سال پس از آن اتفاق، دوشنبه هفته گذشته دکتر رضا حیدرپور به صورت ناگهانی و مخفیانه بازداشت و به انفرادی ۲۰۹ منتقل میشود.

سابقه برخورد با موارد مشابه نگرانی ها از سرنوشت این پزشک را دوچندان کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر