۱۳۹۲ آبان ۲۹, چهارشنبه

حمله خامنه‌ای به آمریکا و اسرائيل هم‌زمان با مذاکرات ژنو


خامنه‌ای، روز چهارشنبه (۲۹ آبان /۲۰ نوامبر) در جمع بسیجیان, آمریکا را "رأس استکبار جهانی" و اسرائيل را "سگ هار نجس منطقه" نامید. وی همچنین مذاکره‌کنندگان ایرانی را موظف به رعایت خطوط قرمز ایران دانست.
این سخنان در حالی بیان می‌شود که باراک اوباما، در حال مذاکره با نمایندگان کنگره آمریکاست تا آنها را متقاعد کند که از تشدید تحریم‌ها علیه ایران تا پایان مذاکرات اتمی خودداری کنند.
لازم به یادآوری است که سخنرانی خامنه‌ای هم‌زمان با آغاز سومین دور مذاکرات ایران با گروه پنج به علاوه یک درباره برنامه اتمی این کشور ایراد می‌شد.
به گزارش دویچه وله فارسی خامنه‌ای گفت: «از یک طرف اصرار دارم که از مسئولین فعلی در بحث مذاکرات حمایت کنم، نیاز به کمک دارند و من هم کمک می کنم. از طرف دیگر اصرار دارم یک قدم از حقوق هسته‌ای ملت نباید عقب‌نشینی بشود، خطوط قرمز باید رعایت شود.»
وی در بخش دیگری از سخنانش بر ایستادگی در مقابل "دشمن" تاکید کرد و گفت: «در هر جایی که صحنه زورآزمایی است باید در مقابل دشمن ایستاد.
خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانش با کلماتی تند، اسرائیل را مورد حمله قرار داد و گفت: «جمله‌ای که از دهان سگ هار نجس منطقه یعنی رژیم صهیونیستی شنیده می‌شود که ایران تهدیدی برای جهان است؛ تهدید جهان آنهایی هستند که جز شر چیزی برای دنیا نداشته‌اند، مانند همین رژیم نامشروع.»
او با اشاره به حمایت‌های اخیر فرانسه از مواضع اسرائيل در مقابل ایران گفت: «حمایت از رژیم مفلوک صهیونیستی که اسم حیوان را هم بر روی آنها نمی‌شود گذاشت، مایه بی‌آبرویی برای اروپایی‌ها خواهد بود. البته ملت فرانسه باید خودش راه علاجی برای آن پیدا کند.»
وی همچنین هرگونه عقب‌نشینی را از نظر اسلام و قرآن ممنوع دانست و گفت: «در عرصه هر گونه جهاد و کارزاری پشت کردن به دشمن و هزیمت کردن از نظر اسلام و قرآن ممنوع است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر