۱۳۹۱ اسفند ۲۱, دوشنبه

خاک ایران به کشورهای عربی خلیج فارس فروخته می‌شود؛

مرغوب‌ ترین خاک ایران روانه سرزمین های عرب ‌نشین می‌ شود تا جزایری به مساحت ۵۰‌ کیلومتر مربع به اسم جزایر "النخیل" موسوم به "پالم آیلند" در سواحل جنوبی خلیج ‌فارس و در کشور امارات ساخته شود.

روزنامه شرق در گزارشی که در شماره دیروز خود منتشر کرد، نوشت که این جزایر "هم تهدیدی برای محیط ‌زیست خلیج‌ فارس محسوب می‌شود و هم خواسته یا ناخواسته تیشه بر ...ریشه معادن و منابع ایران می‌زند. عمق فاجعه زمانی مشخص می‌شود که بدانیم تنها جزیره نخلی جمیرا نیاز به بیش از ۵۰‌ میلیون مترمکعب خاک برای به سطح آب رساندن این سازه دارد."

به نوشته این روزنامه، "عرب‌ها با پول، بسیاری از سرمایه‌های ما را خریدند، حتی خاک ما را. خاکی که برای تشکیل مجدد یک سانتیمتر از آن ۷۰۰ ‌سال زمان نیاز است، تریلی‌ تریلی و کشتی‌ کشتی تحویل و تقدیم کشورهای عربی می‌ شود و اسمش را گذاشتیم صادرات غیرنفتی"

سالانه صدها هزار تن از این خاک مرغوب چه به‌طور رسمی و چه قاچاق به کشور امارات صادر می‌شود. اگرچه این خاک مناسب برای چاه‌های نفت است اما حقیقت تلخ این است که امارات هم از آن برای ساخت جزایر مصنوعی در دوبی استفاده می‌کند. موضوع صدور خاک از دو سال پیش آغاز شد. آن زمان که خبر فروش خاک ایران به قطر از سوی رسانه‌های عربی روی خروجی‌ها قرار گرفت و سفیر جمهوری اسلامی در دوحه از ورود پنج هزار تن خاک ایران به قطر خبر داد.

شرق افزود که "گویا فروش سرمایه‌های نفت و گازمان کافی نیست و آنقدرها که باید جیب‌ها را پر نمی‌کند که دست روی خاک هم گذاشته‌اند...از آنجا که خاک جزو منابعی است که تشکیل مجدد آن سالیان سال زمان می‌برد"

۲ نظر:

  1. dokhtarbache va pesar bacheayeh irani ra be arabha mefroushand shoma chizi nagofty!!!!!!!!!!!!!
    daryaye mazandaran ra dadand be rousiyeh kassi sedash dar nayamad !!!!!!!!!!!!

    halla khakeh iran ra meforoushand be arabha narahat shodid

    پاسخحذف
  2. نه که ماشالله،هزار ماشالله،ایرانیها از نفت و گاز و این همه نعمتهای فراوان خدادادی،در جهت خدمت به مردم،خوب استفاده میکنند.اخه بابا کار رو باید به کاردان داد.نژادپرستی رو کنار بزاریم،به قول خودتون امارات همش سی ساله تاسیس شده،اما از همین اماکانات کم به کجا سیده.بهتره بجای حسادت و نژادپرستی،چشممون رو باز کنیم.فقط بلدیم بگیم امارات با پول ایرانیها اباد شد،نخیراصلا هم اینطور نیست،اون همه هندی،فلیپینی،بنگلادشی و ... سالهاست در امارات هستند و سرمایه شون صدها برابر ایرانیهاست،ولی اونها هم کار میکنند،هم سرمایه گذاری میکنند و هم برای اماراتیها پز نمیدن،که ما چنینین بودیم و چنان هستیم.گیرم پدر تو بود فاضل،از فضل پدر تو را چه حاصل.بابا ولله،بالله،ثروتی که ایران داره چه از نظر منابع و چه نیروی انسانی،نه ژاپن داره،نه امریکا،نه کانادا،نه چین و نه همین امارات،منتها مشکل ما اینه که کار را به کاردان نمیدیم،و حتی با خودمون هم صادق و روراست نیستیم.فقط مدعی دوهزار پانصد سال تمدن ،کورش و داریوش و منشورش هستیم،و دیگرهیچ.

    پاسخحذف