۱۳۹۲ فروردین ۸, پنجشنبه

شیوع بیماری‌های عفونی در زندان رجائی شهر

به گزارش منابع خبری، دیروز مسوول بهداری زندان رجایی شهر با حضور در بند زندانیان سیاسی که به صورت ایزوله در بندی جداگانه از دیگر زندانیان نگهداری می شوند، نسبت به شیوع بیمای‌های عفونی از جمله "مننژیت" در این بند به زندانیان هشدار داد.
او همچنین برای پیشگیری از این بیماری‌ها به همه زندانیان محبوس در این بند دارو داد و تاکید کرد که شرایط نگهداری نامناسب زندانیان سیاسی محبوس در این بند و نبود هوای تمیز و مناسب علت اصلی شیوع این بیماری هاست.

در این گزارش آمده است که زندانیان محبوس در این بند تنها دو ساعت در روز حق استفاده ازهواخوری را دارند و در دیگر ساعات شبانه روز در بندی دربسته به سرمی برند و بعد از آن نگهبانان در این بند را قفل می کنند و زندانیان را در فضایی نامناسب بدون کوچکترین امکانات رفاهی و بهداشتی نگاه می دارند.
گفتنی است این هشدار مسوول بهداری زندان رجایی شهر پس از سکته و تورم مغزی"کرمی خیر آبادی"، یکی از زندانیان محبوس در این بند، رخ داده است.
او سه شنبه ، پنجم فروردین ماه پس از حمله مغزی راهی بیمارستان امام خمینی تهران شد و پزشکان بیماری او را تورم رگهای مغزی تشخیص داده اند، بیماری که موجب نگرانی مسوولان بهداری زندان رجایی شهر و در نهایت تذکر به زندانیان درباره شرایط بد نگهداری آنان شده است.
به گزارش منوتو، کرمی خیر آبادی که در حالت کما به سرمی برد با دستبند و پابند به تخت بیمارستان بسته شده است. کرمی خیرآبادی، بیش از شانزده سال است که زیر حکم اعدام به سر می برد. از جمله زندانیانی که در این بند زندانی هستند می‌‌توان به محمد سیف زاده ، کیوان صمیمی و مجید توکلی اشاره کرد که از مرخصی نوروزی محروم هستند.

همچنین احمد زید آبادی ، مهدی محمودیان ، بهمن احمدی امویی و مسعود باستانی از دیگر زندانیان این بند به شمار می‌‌آیند که اکنون در مرخصی به سر می برند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر