۱۳۹۱ اسفند ۲, چهارشنبه

پاسخ نه بزرگ آدمکشان اخوان المسلمین مصری ها به دعوت جانیان مجوس ایرانی دربار ولایت سید علی گدا !

شخصیت های سیاسی و مذهبی مصر در پاسخ به نامه ی هفده تن از وابستگان جمهوری اسلامی تاکید کردند کسی در مصر دنبال ولایت فقیه نیست ...

اخبار روز: تعدادی از مقامات ارشد دفتر ریاست جمهوری مصر و اخوان المسلمین به نامه ۱۷ نفر از «اندیشمندان اسلامی» طرفدار حکومت ولا...یت فقیه در ایران از جمله علی اکبر ولایتی، حداد عادل مصطفی محقق داماد پاسخ منفی دادند.

به گزارش عصر ایران، "یاسر علی" سخنگوی رسمی محمد مرسی رئیس جمهور مصر در مصاحبه با روزنامه الشروق چاپ قاهره در واکنش به این نامه گفت: مصر دارای الگوی خاص خود است که از اراده ملت مصر برگرفته شده است.
وی افزود: الگوی مصر ارتباطی با هیچ الگوی دیگری ندارد و هیچ کس هم نمی تواند الگوی خاصی را به مصر تحمیل کند.
منابعی در دفتر ریاست جمهوری مصر هم در این باره به روزنامه الشروق گفته اند: نامه «اندیشمندان ایرانی» خطاب به رئیس جمهور مرسی از جمله دعوت صریح به عملی کردن الگوی ولایت فقیه در مصر، چیزی جز اقدام جدید برای بهبود روابط میان تهران و قاهره نیست.
به نوشته الشروق ، مقامات دفتر ریاست جمهوری مصر با غیرممکن دانستن عملی کردن الگوی ولایت فقیه در مصر اضافه کردند: رئیس جمهور مرسی براساس معیارهای مشخص مطابق با مقررات امنیت ملی مصر عمل خواهد کرد. توسعه روابط ایران و مصر امکان پذیر است اما این موضوع به معنی دخالت یا تلاش برای تاثیر بر صحنه سیاسی داخلی مصر نیست به ویژه که بخش بزرگی از نیروهای سیاسی اسلامگرا و غیراسلامگرا نسبت به طرح های ایران دارای حساسیت هستند. مرسی هم بارها گفته است که توسعه روابط میان تهران و قاهره در گرو پیشرفت در پرونده سوریه است. این توسعه روابط همچنین زمانی عملی می شود که خود مصری ها متمایل به آن باشند.

مشاور حقوقی رئیس جمهور مصر هم در واکنش به نام ۱۷ چهره سیاسی دانشگاهی ایران گفت: تجربه (انقلاب) مصر با تجربه (انقلاب) ایران از لحاظ شکل و محتوا متفاوت است.
"محمد فواد جاد الله" اضافه کرد: تکرار تجربه ایران در مصر امکان پذیر نیست زیرا تفاوت های ریشه ای میان دو ملت و رهبران دو دولت در زمینه های عقیده دینی، نگاه سیاسی و اقتصادی وجود دارد.

معاون حزب حاکم آزادی و عدالت (ارگان سیاسی اخوان المسلمین مصر) هم در واکنش به این نامه گفت: مصر نه ایران ، نه افغانستان و نه پاکستان است. میان اندیشه های امامت در میان اهل تسنن و شیعیان تفاوت هایی وجود دارد.
"عصام العریان" این مطلب را با انتشار متنی در پاسخ به نامه ۱۷ چهره وابسته به حکومت ایران در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی فیس بوک منتشر کرده است.
العریان افزود: نظام سیاسی مصر و تحولات اجتماعی این کشور شبیه هیچ کشور دیگری نیست.
وی ادامه داد: مصر، آزاد، یکپارچه، مستقل و دارای تسامح و تساهل است. مصر دارای الازهر و حافظ قرآن و علوم دینی اسلامی و گسترش دهنده آن است. مصر حتی کلیساهای ملی مستقل از دیگران کلیساهای جهان دارد.
معاون حزب آزادی و عدالت اضافه کرد: اهل تسنن دارای نظام خاص خود برای انتخاب فردی هستند که ولایت امور عامه را برعهده می گیرد. میان اهل تسنن و شیعیان به ویژه شیعیان ۱۲ امامی درباره مفهوم امامت و ولایت، تفاوت وجود دارد.


متن نامه ۱۷ چهره سیاسی و دانشگاهی ایران

به نام خداوند حکیم و توانا
جناب آقای دکتر محمد مرسی
رئیس جمهور محترم مصر
با سلام
ضمن تبریک به مناسبت پیروزی ملت مصر در براندازی حکومت استبدادی و ظالم رژیم حاکم بر مصر و شکل‌گیری "مصرجدید" مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و همچنین تبریک به‌مناسبت موفقیت جنابعالی در اولین انتخابات مردم‌سالارانه ریاست جمهوری و همچنین رای مثبت به قانون اساسی مصر، به‌عنوان کسانی که شاهد موفقیت عظیم ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی اعلی الله مقامه الشریف که الحق حکیم؛ عارف و عالم کم نظیر تاریخ جهان اسلام بود و همچنین تجربه ٣۴ سال مبارزه بی‌امان با صهیونیزم و استکبار جهانی برای استقرار جمهوری اسلامی ایران نکاتی را به استحضار حضرتعالی می‌رساند:

۱. جهان موسوم به پیشرفته از توفیقات زیادی برخوردار بوده است که به‌دلیل عدم برخورداری از ایمان مستحکم به کتاب و حکمت الهی و یا حداقل به‌دلیل ایمان ناقص که مصداق "ایمان به بخشی از کتاب خدا و کفر به بخش دیگر" بوده‌اند با بحران‌های فردی و اجتماعی بسیاری مواجه بوده و هستند که منشاء و مرجع اصلی این بحران‌ها جدائی از حقیقت اسلام است.

۲. امروز جهان غرب به اهمیت و جایگاه دین هم در مدیریت ارزش‌های اجتماعی و هم در سلامت فرد، خانواده و جامعه تاکید دارد و مسیر دین‌مداری جامعه بعنوان یک روند جدی مشاهده می‌شود. بازگشت به دین محصول بن بست‌های ناشی از رشد و توسعه منهای دین و بحران های اجتماعی فراگیری است.

٣. دین و به‌طور خاص اسلام مرجع حل مسائل و مشکلات ملی و منازعات بین‌المللی است. بدون تمسک به عروه الوثقی دین، همه بندها می‌گسلد و فرد و جامعه دچار خسران بزرگ نسبت به همه سرمایه‌های انسانی و اجتماعی خواهد شد.

۴. آغاز و سرانجام همه کارها منتهی به خداست و با تمسک به‌قدرت لایزال الهی همه توفیقات منتهی به سلامت و سعادت فراهم می‌گردد. اِلَی اللَّهِ مَرْجِعُکُمْ وَهُوَ عَلَی کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ (هود-۴) و اگر خداوند بخواهد وسعت عظیمی به‌فکر انسان خواهد داد که منشاء خلق پدیده‌های جدید، موثر و مفید در زندگی است. فَمَن یُرِدِ اللَّهُ أَن یَهْدِیَهُ یَشْرَحْ صَدْرَهُ لِلْإِسْلَامِ وَمَن یُرِدْ أَن یُضِلَّهُ یَجْعَلْ صَدْرَهُ ضَیِّقًا حَرَجًا کَأَنَّمَا یَصَّعَّدُ فِی السَّمَاءِ کَذَالِکَ یَجْعَلُ اللَّهُ الرِّجْسَ عَلَی الَّذِینَ لَا یُوْمِنُونَ (سوره انعام – ۱۲۵).

۵. دیدگاه‌های انسان‌محورانه پاسخ جامعی برای تامین نیازهای معنوی و مادی انسان نیست و بدون توجه به کمال مطلق که مصداق احد و واحد آن خدای متعال است، امکان تامین سلامت و سعادت انسان نیست.

۶. اصل و حقیقت ولایت متعلق به‌ خدا و رسول خدا و اولیاء خدا است و بهترین مسیر و سبک زندگی، مسیری است که برگرفته از ولایت الهی باشد. حکومتی که در ذیل و مسیر ولایت الهی سیاست‌گذاری، نهادسازی و برنامه‌ریزی کند، قطعا به صلاح و سعادت دست پیدا خواهد کرد و مرجع رشد و ترقی خواهد بود. البته این راه، مسیری هموار نیست و مستلزم مجاهدت و تلاش گسترده و تحمل مرارت های ناشی از مبارزه با شیاطین بزرگ است.

۷. اسلام بزرگترین ودیعه و منت الهی بر بشریت است که درک حقیقت آن منجر به‌سلامت، سعادت و آسایش جاودانه می‌شود. همه امور مرتبط با زندگی انسان اعم از امور فردی و اجتماعی و یا قلمروهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بدون توجه و تمسک به‌اصول اسلامی منتهی به‌ضلالت و گمراهی و رشد ناقص و یا ظهور جامعه ناقص الخلقه می‌شود.

٨. جمهوری اسلامی ایران از همان آغاز با اندیشه محوری حضور اصول اسلام در کلیت نظام و همه روندهای مدیریت اجرائی، قانون‌گذاری و امور قضایی مسیر خود را آغاز نمود و بنیان حکومت را بر اسلام عزیز استوار کرد. در ۱۲ فروردین ۱٣۵٨ اصل نظام جمهوری اسلامی ایران به آراء عمومی عرضه شد و با ۲/۹۹ درصد رای موافقت جمهوری اسلامی ایران به‌تصویب ملت ایران رسید و متعاقب آن در آذر ماه همان سال قانون اساسی جمهوری اسلامی که به‌تصویب مجلس خبرگان رسیده بود، به آراء عمومی گذاشته شد و با اکثریت آراء به‌تصویب ملت ایران رسید.

۹. مهمترین اصل قانون اساسی اصل اول و دوم آن است که در آن بر ابتناء جمهوری اسلامی ایران به اصول اعتقادی و قوانین اسلامی تصریح شده است.

۱۰. طی ٣۴ سال مجاهدت، تلاش و تدبیر و مبارزه بی‌امان با استکبار جهانی و دشمنان اسلام و مسلیمن در سطح بین‌المللی، دستاوردهای گرانقدری بدست آمده است که محوری‌ترین این دستاوردها پافشاری بر استقلال جمهوری اسلامی ایران از قدرت‌های شرقی و غربی و نفی استیلاء بر قلمرو اسلامی ایران است. در این مسیر حمایت از ملت مظلوم فلسطین و همه مظلومین جهان، اصل محوری سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بوده است، که بدین خاطر غرامت سنگینی را پرداخت کرده که از جمله آنها جنگ و تحریم فراگیر و فشار های سیاسی بین المللی است.

۱۱. در توسعه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و عمرانی اقدامات برجسته و خیره کننده ای صورت گرفته است که علیرغم هشت سال جنگ بی‌امان و تحریم‌ها و حصارکشی‌های اقتصادی و سیاسی بر علیه ملت ایران، امروز جمهوری اسلامی ایران با تمسک به اسلام و بهره مندی از رهبری حکیمانه و الهی امام خمینی و آیه الله العظمی خامنه ای مفتخر است که ضمن فقر‌زدایی و محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی و شهرهای محروم ایران، جایگاه وزینی را در حوزه علم و فناوری بدست آورد که به مواردی از این دستاوردها ذیلا اشاره می شود:

- براساس آمار رسمی سازمان یونسکو، امروز ایران اسلامی با سن امید به تحصیل ۱۶-۱٣ سال، نرخ سواد جوانان ۹۹-۹۵ درصد، نرخ سواد بزرگسالان ۹۵-٨۵ درصد همراه با پیش‌افتادن تحصیلات زنان (۷۵-۵۵ درصد بیش از همه کشورهای جهان) از چهار پنجم کشورهای جهان پیشروتر است. این در حالی است که نرخ سواد در ایران قبل از انقلاب، ۲٨ درصد بود.

- براساس اعلام رسمی سازمان‌های ساینس متریکس ، بخش تجارت، نوآوری و مهارت دولت انگلستان و اسپرینگر طی ٣۰ سال گذشته، ایران در حوزه علم و فناوری، ۱۴.۴ درصد رشد داشته است که «بالاترین» رشد تولیدات علمی در «جهان» را تجربه کرده است و در مقایسه با جایگاه ۵۲ جهانی ایران در قبل از انقلاب اسلامی، امروزه در مقام ۱۶ جهان در تولید علم قرار دارد.
بنیاد علم ملی امریکا، رشد سریع کشور ایران در زمینه علم را علاوه بر تولیدات علمی، به رشد ابزارهای فناورانه، دارو و فناوری‌های ارتباطات در ایران مرتبط می‌داند.

- در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات، با ۴۲ میلیون نفر (ضریب نفوذ ۵٣ درصد) دسترسی به اینترنت ، مقام اول در خاورمیانه و نهم جهان را دارد که نهمین مقام جهانی از نظر رشد دسترسی را هم داراست.

- براساس اعلام رسمی یونیدو در شاخص شدت گسترش صنعت ، ایران با ۰.۵۴ رشد، در رده نخست جهانی قرار گرفته است و در زمینه سرانه تولید ناخالص داخلی (۱۵ هزار دلار امریکا )، جایگاهی بالاتر از سه چهارم کشوهای جهان دارد.

مقایسه آمارهای مالی ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی به گزارش بانک جهانی رشد سریع این کشور در شاخص‌های توسعه را نشان می‌دهد. به‌عنوان مثال، در زمینه تولیدات کشاورزی، شاخص تولید محصول به‌رقم بیش از ۱۱۰ رسیده است که نسبت به قبل از انقلاب اسلامی با میزان ۱٨ واحد، بیش از ۶۰۰ درصد رشد داشته است.

- دست‌یابی به فناوری هسته‌ای و استفاده صلح‌آمیز از آن در تولید انرژی پاک، امور پزشکی و کشاورزی، دست‌یابی به پیشرفت‌های علمی در زمینه سلول‌های بنیادی و کاربرد‌های آن در پرشکی و ریزفناوری و زیست‌فناوری از جمله موفقیت‌هایی حاصل شده در راستای «سند‌ چشم‌انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران» و «سند نقشه جامع علمی جمهوری اسلامی ایران»، است.

ایران اسلامی به‌عنوان نهمین کشور پرتاب کننده ماهواره‌ی ساخت کشور به فضا در سال ۲۰۰۵ در فهرست جهانی قرار گرفته است . دستیابی به دانش فنی تامین سوخت هسته‌ای و غنی‌سازی اورانیوم ۲۰ درصد، دانش فنی ۱۵۰نوع مایع یونی، ذوب و پالایش فولاد در کوره قوس الکتریکی، دانش حفاری چاه‌های نفت و گاز در آب‌های عمیق ٨۰۰ تا ۱۰۰۰ متر و ساخت سد و نیروگاه‌های برق آبی نمونه‌هایی از تحقق برنامه‌های برآمده از سند چشم‌انداز هستند.

- دولت جمهوری اسلامی ایرانی، «طرح تحول اقتصادی» و «اقتصاد مقاومتی» را به‌منظور نزدیک‌تر شدن هر چه بیشتر به هدف پیشرفت همراه با عدالت، اصلاح نظام‌های یارانه‌‌ای، مالیاتی، گمرکی، بانکی، توزیع کالا و خدمات، ارزشگذاری پول ملی و بهره‌وری در راس برنامه‌های خود قرار داده است.

ما پیشرفت‌های بسیار در شاخص‌های کمی و کیفی در ایران اسلامی را حاصل تجربه انقلاب اسلامی می‌دانیم که به‌زیباترین شکل، تعادل بین فرد و جامعه را مدنظر داشته است.
برنامه اصلی آینده کشور ایران متمرکز بر «تمدن‌سازی نوین اسلامی» است. این برنامه بلندمدت مبتنی بر الگوی ویژه‌ای از پیشرفت است که هم از نظر مبانی نگرشی و معرفتی و هم از نظر روش اجرا مبتنی بر اصول مترقی اسلام و متمایز از هنجارهای دیکته شده و سلطه‌آمیز جهان غرب و صهیونیزم بین‌الملل تحت عنوان شاخص‌ها و معیارهای توسعه است.

جناب آقای دکتر مرسی

به‌طور حتم اندیشمندان مسلمان ایرانی آمادگی دارند تجربه و توان علمی خود را در اختیار دولت و ملت شریف و مسلمان مصر قرار دهند و بر این باورند که در سایه إِنَّمَا الْمُوْمِنُونَ إِخْوَهٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ (الحجرات – ۱۰)، ظرفیت‌های بزرگی در جهان اسلام وجود دارد که می‌تواند منشاء نجات، صلاح و سعادت جهان شود. ایجاد تفرقه مذهبی و فرقه ای در جهان اسلام، فتنه بزرگی است که با اشکال مختلف از ناحیه دشمنان مشترک اسلام و مسلمین برنامه ریزی و تحریک می شود.

با توجه به موارد مذکور به‌جنابعالی که از ظرفیت اعتقادی و حکمت و اندیشه عمیق برخوردار هستید و در راس کشوری قرا گرفته‌اید که میراث‌دار تمدن عظیم اسلامی است، توصیه می‌کنیم، مبنا و الگوی قطعی و عملی مدیریت کشور را بر پایه اسلام عزیز قرار دهید و مقاصد فشارهای بین‌المللی و فضاهای به‌اصطلاح روشنفکری متاثر از رویکرد‌های منزوی کننده دین از عرصه سیاست، فرهنگ و اقتصاد را مطمح نظر قرار ندهید. مَن کانَ یُریدُ العِزَّهَ فَلِلَّهِ العِزَّهُ جَمیعًا إِلَیهِ یَصعَدُ الکَلِمُ الطَّیِّبُ وَالعَمَلُ الصّالِحُ یَرفَعُهُ وَالَّذینَ یَمکُرونَ السَّیِّئَاتِ لَهُم عَذابٌ شَدیدٌ وَمَکرُ أُولئِکَ هُوَ یَبورُ (الفاطر-۱۰).

برای عزت و سربلندی ملت و دولت مسلمان مصر و همه مسلمانان جهان دعا می‌کنیم و سلامت و سعادت جاودانه را برایتان آرزومندیم.

این نامه به امضای ۱۷ چهره دانشگاهی سیاسی ایران رسیده است:

دکتر علی اکبر ولایتی (استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی)
دکتر غلامعلی حدادعادل (نماینده مجلس و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی)
آیت الله دکتر سید مصطفی محقق داماد (استاد حقوق فقه و فلسفه اسلامی)
دکتر سعید رضا عاملی (استاد سابق دانشگاه تهران)
دکتر احمد احمدی (استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران)
دکتر جلیل تجلیل (استاد نمونه دانشگاه)
دکتر سید علیرضا مرندی (نماینده مجلس و استاد برتر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی)
دکتر صادق آئینه‌وند (استاد نمونه تاریخ اسلام)
دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی (موسس موسسه حکمت و فلسفه ایران)
دکتر فرهاد رهبر (رئیس دانشگاه تهران)
دکتر رضا روستا آزاد (رئیس دانشگاه صنعتی شریف)
دکتر غلامرضا اعوانی (استاد گروه فلسفه دانشگاه شهید بهشتی)
دکتر کریم مجتهدی (استاد فلسفه دانشگاه تهران)
دکتر محمد رضا گنجعلی (رئیس پردیس علوم دانشگاه تهران)
دکتر محمد رضا مخبر دزفولی (دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی)
دکتر محمد علی معلم دامغانی (رئیس فرهنگستان هنر)
دکتر منصور خلیلی عراقی (رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر