۱۳۹۱ بهمن ۲۸, شنبه

سند دیگری از خیانت حکومت اسلامی به ایران و ایرانی، حراج ثروت ملی مردم ایران؛

قرارداد گازی جدیدی بین رژیم ایران و پاکستان در حال امضا شدن است که در آن نه تنها گاز با قیمتی پایین تر از قبل به این کشور فروخته می شود، بلکه این اختیار به پاکستان داده شده که اگر فروشنده ای با قیمت ارزان تر پیدا کرد، مبلغ قراردادش با ایران را نیز کاهش دهد! مدت این قرارداد نیز 20 سال مقرر شده و همزمان، پاکستان برای شکستن... فوری قیمت، فروشنده ای با قیمت پایین تر نیز معرفی کرده است!

طرف ایرانی متعهد شده ۵۰۰ میلیون دلار از مبلغ این پروژه را نیز به صورت وام به طرف پاکستانی اعطا کند. بهره این وام نیز که قبلا قرار بوده ۴ درصد باشد، در مذاکرات اخیر به ۳ درصد کاهش یافته است.

خبر تلخ تر اینکه طرف پاکستانی درست همزمان با عقد قرارداد، اعلام کرده که قراردادی را با ترکمنستان برای واردات گاز منعقد کرده که قیمت در مقایسه با قیمت ایران، پایین تر است؛ و این یعنی به راحتی و هنوز قرارداد به نتیجه نرسیده، گام های بعدی پاکستانی ها برای کاهش در قیمت قرارداد خرید گاز از ایران مشخص شده است.

قراردادهایی از این دست، در واقع ترکمانچای پیاپی و متعددی است که نه در برابر یک قدرت بزرگ جهانی، بلکه در برابر کشورهای متوسط و متعدد دیگر بر کشور تحمیل می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر