۱۳۹۱ اسفند ۸, سه‌شنبه

ایران دست چه حیواناتی افتاده و چه احمقهایی دنبال این جانوران طالبانی هستند.قرآئتی: افزایش دانشگاه ها باعث افزایش جنایت می شود

محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز ایران افزایش دانشگاه ها را باعث بالا رفتن آمار جنایت دانسته است.

به گزارش ''دیگربان'' قرائتی سه شنبه ۲۶-۲-۲۰۱۳ در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بهار گفته است: '' هنوز هیچ کس نتوانسته به این سؤال وی پاسخ دهد که چرا در هر کشوری دانشگاه بیشتر است، آمار جنایت نیز در آن کشور بالا‌تر است.

این برای نخستین بار است که فردی در جمهوری اسلامی ایران افزایش دانشگاه‌ها را با افزایش جرم و جنایت در جامعه مساوی می‌داند.

قرآئتی در سخنان خود نسبت به آن که برخی ''خواص'' هم به دلیل ''خودباختگی در برابر علم بیگانگان''، ''جایگاه علمی قرآن را نمی‌دانند''، انتقاد کرده است.

قرائتی اظهار کرده است: ''یکی از اساتید دانشگاه از دانشجویان خود خواسته است که آیات قرآن را در متن پایان‌نامه و تحقیقات خود نیاورند بلکه در پاورقی بیاورند تا ارزش علمی کارشان کم نشود".

به گفته این مفسر قرآن: ''اکنون در جامعه ما علامت روشنفکری کاشتن چمن به جای سبزی است و برخی دانشجویان ما به حدی بی‌فکر شده‌اند که وقتی مطرح می‌شود تقلید، ادعا می‌کنند به دلیل روشنفکری حاضر به تقلید نیستند".

وی افزوده است: ''تمام مراجع تقلید ما از اساتید کت‌ و شلواری تقلید می‌کنند و هیچ مرجع تقلیدی به بهانه اینکه دلیل تجویز یک دارو را نمی‌داند از دستور پزشک تخطی نمی‌کند".

رئیس ستاد اقامه نماز ایران در بخش دیگری از اظهاراتش٬ آرایش کردن دختران در دانشگاه را از نظر حقوقی ''ظلم'' دانسته است.

وی در این خصوص گفته است: ''اگر زمانی من توان این کار را داشته باشم می‌گویم حجاب در خیابان آزاد اما در دانشگاه لازم است. چرا که آرایش دختران موجب سلب تمرکز علمی سایر دانشجویان می‌شود".

به گفته قرائتی ''هنوز علوم تربیتی دنیا به حدی پیشرفت نکرده است که بتواند تأثیر لقمه حلال و حرام را در تربیت انسان‌ها بررسی کند و علم تربیتی دنیا در این خصوص سکوت کرده است".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر