۱۳۹۱ اسفند ۵, شنبه

انتقال یک زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام به زندان ارومیه

روز شنبه۲۸ بهمن یک زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام به نام "سامان نسیم" از زندان مهاباد به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده است.که این زندانی سیاسی اهل شهرستان مریوان بوده و در تیرماه سال ۱۳۹۰ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و در دادگاه مهاباد به اعدام محکوم شده است.
نام برده در پایان شهریور سال جاری از سوی شعبه اول دادگاه شهرست...ان مهاباد به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد معاند! به اعدام محکوم شده بود و تا روز گذشته در زندان مهاباد نگهداری می شد.
کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران تابستان امسال در گزارشی که در خصوص زندانیان سیاسی کُرد محکوم به اعدام منتشر نموده بود تعداد این زندانیان را ۲۸ تن ذکر کرده بود.مدتی پس از انتشار این گزارش دو زندانی سیاسی دیگر به نام های "سامان نسیم" و "منصور آروند" از سوی مراجع قضایی جمهوری اسلامی به اعدام محکوم شدند.
ماه گذشته نیز "رضا ملا زاده" نیز از سوی مراجع قضایی رژیم به اعدام محکوم شد و به این ترتیب تعداد زندانیان سیاسی کُردمحکوم به اعدام به ۳۱ تن رسید. از این تعداد حکم اعدام ۲۱ تن آنان در دادگاه های تجدید نظر و دیوان عالی رژیم تایید گشته و ۱۱ تن دیگر نیز در انتظار حکم دادگاه تجدید نظر می باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر