۱۳۹۱ اسفند ۷, دوشنبه

قاضی مرتضوی جنایتکار و قاتل زهرا کاظمی و جوانان در کهریزک و ..... به شکل علنی"محاکمه" می‌شود

پس از سه سال و نیم، بررسی نقش سعید مرتضوی جنایتکار در ماجرای قتل چند نفر در بازداشت‌گاه کهریزک و زهرا کاظمی به شکلی علنی برگزار می‌شود. روز سه شنب...ه، خود این جانی بدون بهره‌گرفتن از وکیل مدافع به "دادگاه" پاسخ خواهد داد.

رئیس دادگاه کیفری استان تهران امروز گفت که قرار بر علنی بودن دادگاه متهمان پرونده «کهریزک» است. محسن افتخاری گفت: «قرار بر این است که دادگاه مرتضوی به صورت علنی برگزار شود؛ مگر اینکه قضات دادگاه تشخیص دیگری داشته باشند.»

با این حال، گفته شده که عناوین اتهامی باید در جلسه دادگاه و از سوی نماینده دادستان اعلام شود و مقام‌های دادستانی پیش از رسیدگی به پرونده و اثبات جرم، اجازه اعلام ندارند.

از سوی دیگر، خبرگزاری ایلنا خبر داد که دادستان پیشین تهران بدون استفاده از وکیل از خود دفاع خواهد کرد.

سعید مرتضوی که عامل تعطیلی بسیاری از روزنامه‌ها و بازداشت و محکومیت تعداد زیادی از روزنامه‌نگاران است، عامل مرگ زهرا کاظمی و سه تن از بازداشت‌شدگان اعتراضات جنبش سبز محسوب می‌شود.

او پس از کنار گذاشته شدن از دادستانی تهران، از سوی احمدی‌نژاد به سمت‌های مختلفی از جمله ریاست سازمان تامین اجتماعی گماشته شد. انتشار فیلم مکالمه مرتضوی و برادر رئیس قوه قضاییه که به «فاضل گیت» معروف شد، باعث بازداشت یک روزه او گردید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر